Stemmer det at en ikke lenger kan kjøpe Eurobonus billetter med Air Canada Rouge (datterselskap)? Vi reiste med Rouge fra Toronto til Cancun i 2017, men jeg finger ingen billetter med Rouge whatsoever med YYZ, uansett booking klasse. Er dette en ny utvikling? Eller er det pga corona tider? Veldig trist om det er her for å bli, da YYZ har utmerkede connections til hele nord og sør amerika. Jeg har merket meg at blant annet Swiss har separert ut flere av de «eksotiske» reisemålene i et eget datterselskap, og at billettene ikke er tilgjengelig for A* bonusbilletter. Virker som en litt sneaky måte å unngå at partnere booke. Er nok for å spare penger/prioritere egne kunder.
Jeg så tilgjengelig Ac rouge muligheter på mine to siste turer fra Mexico. Uten at jeg forsøkte å booke. Tilgangen på billetter i Nord Amerika er generelt tynn for tiden og mye er nok booket bort allerede.
Tror ikke det er noen problemer i seg selv med Rouge. Men de er jo smarte nok til å f.eks. selge "domestic first" som premium economy på en del ruter så London til St. John's får du feks kun booket i økonomi. Når det er sagt blokker de stadig tilgjengeligheten i expertflyer også, så er litt kronglete å jobbe med reise via Canada..