Air Canada skal i 2027 fly en A321XLR mellom YYZ (Toronto) og OSL. Ruta vil gå fire ganger i uka fra starten av juni til starten av oktober. https://www.aircanada.com/media/rea...and-flights-to-asia-europe-and-latin-america/
Topp! Det er en rute jeg veldig gjerne kan reise på fra OSL direkte til YYZ. Flott by, Toronto! Anbefales for alle som ikke har vært der allerede ...og det ligger ikke i Trump-land, bare ganske nære
De sitter nok veldig trygt i Star, og har gjort det i 25+ år nå. Jeg søkte i GBP, og da selger de billetter på den 8 timer lange flighten helt nede i 313 GBP. Altså 4000 kr, pr retning. Billig for et fullservice-selskap. Biz koster 25000 kr hver vei på de tilfeldige datoene jeg kikket i juni 27. Så det er *ikke* billig. Trangt og trist fly på en så lang flight også. Jeg var på en Turkish 737 max i rundt 6 timer i sommer, og den er litt mindre men likevel sammenlignbar. Utrolig trangt.
Den har 1-1 i C, riktignok herringbone (mot midtgangen) og ikke reverse herringbone (mot vindu). Dårligere enn tronsetet til SAS, men vel over 2-2 dersom man reiser alene.
Nei, i oppslaget fra første post skriver de "featuring two cabins". Da får vi vel tro at én av disse er vanlig Y, selv om det selvsagt hadde vært morsomst om de to klassene var C og F!
Gøy at Anko ser et marked der med Air Canada som ikke finnes for SAS. Å fly denne typen distanse med A321 foran i biz er jo helt ok, fungerte fint for meg med SAS både til Toronto og Boston. Å sitte bak i eco i så lang tid i narrowbody er dog ikke aktuelt. Kjipt å ikke ha poeng hos *A lengre da
Regner med at Anko ikke har satt i gang med ruteplanlegging for Air Canada ennå, all den tid han fortsatt jobber i SAS?
Jeg har veldig sansen for Canada; har tidligere hatt gleden av å besøke Vancouver (2016), Montreal/Quebec (2017). Canada har ikke blitt mindre aktuelt med nåværende tilstand i sør. Tvert imot. Toronto med SAS er allerede booket for mars 2027. Det hadde vært gøy å teste ut den nye ruta, så får håpe de kommer med noen konkurransedyktige priser til andre byer i Canada også. Antagelig ikke aktuelt med to turer til Toronto i løpet av 2027.
Jeg har fløyet en del med Air Canada, både med penger og poeng, og har vært fornøyd alle gangene. Dersom man reiser med betalt billett i Business interkontinentalt fra Toronto får man også tilgang til deres Signatur Lounge og det er en av de beste loungen jeg har vært i og den overgår alle de Polaris loungene jeg har vært i! Det er bare Lufthansa sine First Clas Lounger som overgår AC Signatur av de lounger jeg har besøkt.