Vi (2 voksne, 1 barn, og 1 spedbarn) skal til DEL via FRA. Retur blir via ZRH i desember. Det ble Economy denne gangen. Jeg er EBG og har tilgang til *A loungene. Som jeg skjønner så kan jeg ta med én gjest i en *A lounge. I SAS sine lounger kan man ta sin familie, uansett billettype. Lurer på om hvordan situasjon er i andre *A loungene? Hvor streng er de med "én gjest" regelen? Slipper de inn barna eller må man betale ekstra? Del gjerne tips og deres erfaringer.
Jeg har erfaring fra ZRH, der jeg som EBD tenkte jeg kunne ta med min søster og hennes da 6 uker gamle sønn inn i Swiss-loungen. Men den gang ei.. Jeg kunne få lov til å ta med en av dem, men ikke begge to. Etter mye om og men fikk jeg aller nødigst med meg begge to, men jeg fikk beskjed om at det var helt unntaksvis, og hun hadde vært veldig grei med oss..
Jeg har en formening om at det var damen i skranken som var problemet der, og det skader absolutt ikke å prøve!
Det er bare å forsøke, du har ingenting å tape på det. Jeg reiste eco med SIA og fikk hele familien inn i SIA sin Gold Lounge på T3 på Changi, UTEN å spør. Jeg møtte opp med den ene datteren min. Frøkna bak skranken bemerket at vi var 5 på bookingen. I min naivitet svarte jeg at reglene egentlig bare tillater to pax. Da smilte hun til meg, og sa at vi skulle få komme inn, alle sammen
Det var det de fikk beskjed om fra meg også. Lurer på hva som står i reglene, og om det ikke er mulig å utøve litt skjønn. Han spiste og drakk veldig lite av det de serverte i loungen, kun medbrakt
Det er ikke alle som forstår hva det innebærer å vise skjønn... Jeg fikk omsider somlet meg til å bestille Office 365 for å få de 5000 eb poengene. Klaget på fraktgebyret, og det fikk jeg medhold i, men da jeg viste til at pakken kostet 599 på Komplett var det stopp. Bakgrunnne var at jeg hadde bestilt "internasjonal" versjons, mens de på Komplett var "nasjonal" versjon. Elkjøp tok samme pris for begge, dvs 649 (eller deromkring), så jeg sier til han på chatten, at ettersom jeg ikke har tatt i bruk pakka enda, så kan jeg avbestille den, og så bestille på nytt igjen, samme pris, og du må gi meg de drøye 50 kroner som prisgarantien tilsier. Dette blir litt for dumt sier jeg til servicepersonen... Er det ikke like greit at du bare gir meg rabatten likevel? Svarer: "Det er ikke samme produkt" Jeg gir opp, jeg gidder ikke. Jeg sier at han skal bare la det være. Jeg tar ordren som det er, så skal jeg henge opp samtalen til skrekk og advarsel neste gang jeg skal kjøpe noe og vurderer elkjøp . Jeg forstår jo at han prinsipielt sett har helt rett, og det sa jeg også til ham, men når jeg med 5 minutter ekstra arbeid likevel får rabatten, så blir det hele for stivbent og firkantet. syns nå jeg da. Slik som du opplevde det i loungen. Du snakker om å ikke ha gangsyn. Det mennesket kan ikke ha hatt noe annet incitement for dette enn å demonstrere makt og vise hvor "romslig" vedkommende var som faktisk kunne tillate seg å gå rundt de "rigide reglene"...