8 timer ventetid EWR

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Xaantiam, 27. okt 2019.

1. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Lander i Newark 16/11 rundt kl. 10:30 på formiddagen, og flyet videre til Oslo går 18:55. Fruen har lyst å dra inn til New York for å slå i hjel tiden. Synes å ha lest at innsjekken til SAS ikke åpner før rundt kl. 13-14?? Er det noen mulighet til å oppbevare bagasjen på flyplassen? Noen som har noen formening om kø på EWR, og når vi i så fall bør en være tilbake for å rekke security og alt mulig annet før boarding?

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har gjennomgående billett og selskapet har interline agreement bør du kunne få tagget bagasjen frem til OSL, selv om du ev må hente ut boarding pass ved skranke for å knytte dem til bagasjen. Eller flyr du inn utenfor USA?

3. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    det skal være oppbevaring på terminal c mellom baggage claiming 8 og 9, men sies at det kun er for united passasjerer. men noen sier de ikke sjekker boarding kortet

Last edited: 27. okt 2019
  4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Du rekker vel frem og tilbake og lunsj, men blir litt stress, spesielt siden vel er rush når dere skal tilbake. Nedre Manhattan er vel best å fra til bilmessig, eller Penn Station med tog. Kanskje litt outlet shopping på Jersey Garden er mer avslappende? Ikke den mest high end outleten, men et par ok butikker er det.

5. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er Star Alliance så har jeg fått til å få sjekket inn bagasjen hele veien selv med separate billetter. De trenger bare billettnummeret ditt på flyturen ut av NY for å sjekke den inn hele veien hjem fra flyplassen du starter reisen fra.

Har du business class fra NY og bagasjen er ordnet så vet alle her at man bruker ikke de timene på å stresse inne i NY når man heller kan sitte i Polaris loungen og spise og drikke ala carte :D

6. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for alle gode svar!

Vi flyr inn med Spirit :eek:, så det er nok ingen håp om å sjekke bagasjen hele veien. Men TPA-MCO for 4 stk m/baggasje for $247 syntes jeg var en såpass god deal, at jeg droppet United hvor det kanskje hadde vært mulig å få bagasjen sjekket hele veien.

Av alle ting er det kun fruen som kommer inn i Polaris på vei hjem!! :eek:o_O Jeg bestilte hennes billett før dette utviklet seg til en 10-dagers familietur. Jeg og guttene må nok sitte bak i Plus på returen, med mindre det mot formodning slippes 3 bonusseter i business de neste par ukene. Kommer til å forsøke med upgrade, men har ingen store forhåpninger når det tross alt er snakk om 3 seter. :rolleyes:

Takk for tipset med Jersey Garden. Skal foreslå det som et mindre stressende alternativ, og heller foreslå en langweekend til NY senere slik at hun også får den opplevelsen. :)

7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Tre timer i Manhattan eller Brooklyn er et minne for livet, lounge på EWR er et rom på en flyplass. Vaffel for to på 11 og 15 år.

Velg ut én bydel og en ting dere vil oppleve på en lørdag, hold det enkelt.

Jeg ville tenkt tid slik: Ute av flyplassen etter å ha droppet bagasje 12:00. Uber til byen framme 13:00. Spasertur i området dere ble enige om. Dra fra byen 16:00. Tilbake på Newark 17:00, ved gate 18:00.

Xaantiam, holmen and Sonictravel like this.

Del denne siden