5 stk CT Bonusreise i biz, utopia?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av XIII, 14. juli 2025.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi 5 stk som betaler billett..
    Jeg kommer til å ha 2 CT og nok poeng. Men dere som har sett og bestilt med SkyTeam de siste månedene, Er det mulig å finne 5 billetter i biz til spennende steder, Asia, Sør-Amerika osv?

2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har sett opp til, og over, 5 på spesifikt KLM, AF og VS.

Du må jobbe kjapt og bestille 2pax1CT x 2 og en enkeltbooking, altså tre PNR totalt.

3. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    ok! er det noen destinasjoner du kan huske?
    og hvorfor kan ikke man bestille 5 på samme PNR? evt ved å ringe

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt 2 x 5 stk i biz.

I mars under det store slippet til AFKLM bestilte jeg vinterferie 2026 til Dubai. Utreise i biz med. KLM, hjemreise i biz med AF. Hadde vi vært 5 voksne kunne jeg bestilt alt på nett uten å ringe inn. Ringte inn for å få barnet mitt på 10 år på egen booking (barn kan ikke bookes på nett) og koble den til de andre to bookinger. Brukte 315k poeng + 2xCT

Forrige uke bestilte jeg påskeferie 2026 for 5 stk til Cancun i Mexico med Virgin. Måtte ringe inn og betale for 1 endring. Brukte 530k poeng + 1xCT. Skal legge på CT nr. 2 straks denne er i boks.

Under det store slippet i mars var det ledig med over 4 pers til hele verden hadde jeg inntrykk av. Holdt da på å booke Zanzibar, men droppet det til fordel for Dubai.

Virgin har mye med 9 i biz til forskjellige destinasjoner fra India, Karibien til USA. Har også funnet med dem til Johannesburg for 9+.

Det er ikke utopi, men det er heller ikke lett. Tålmodighet, fleksibilitet, planlegging og du kan få det til. Ulempen nå er at det kan bli veldig dyrt, da endringsgebyret er 750 kr per pers. Det er kjipt... Utover det er det mulig, om du absolutt ikke må til Tokyo, Thailand, eller Bali...

Sunnfjordingen and XIII like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan ikke benytte CT på en booking med mer enn 2 pax.

Jeg husker å ha sett følgende, fritt fra hukommelsen:

Saint Marteen, Jamaica, Aruba, Mexico, Los Angeles, New York, Johannesburg, Male (Maldivene), Zanzibar, Bombay, Dubai, Sør-Korea.

6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Samme som @DJasko sa.

DJasko liker dette
  7. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde vi bare klart å skaffe oss en oversikt over når ‘de store slippene’ kommer….en viss forutsigbarhet er alt vi ber om :rolleyes:

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo de som også mener at begge 'slipp' egentlig var glipp fra AFKLM/SAS sin side, og at det absolutt ikke er sikkert det skjer igjen. Tiden vil vise. Det har jo skjedd to ganger; i september når SAS gikk over til ST, og sist i mars. Dvs hver 6. måned? I så fall venter vi til september, hehe.

1884derby liker dette
  9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Mener virgin til India er mulig.

10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    så man må vente på en bestemt dato da det er større slipp? når er det?
    jeg tenker å skaffe meg awardfares, men lurer på når det er lurt å gjøre det, så jeg ikke har det i månedvis

Del denne siden