3 dager i Johannesburg?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 17. mars 2022.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,685
    Bonuspoeng:
    293
    På en reise til Namibia og Madagaskar i januar/februar har jeg tanker om å ha 2-3 overnattinger i Johannesburg. Tidligere har jeg bare vært i transitt på JNB

Spørsmålene er da:
    Hvor bor man?
    Hva gjør man i Johannesburg?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,291
    Bonuspoeng:
    293
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,032
    Bonuspoeng:
    293
    Liker prioriteringene! :)

Sunnfjordingen liker dette
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,685
    Bonuspoeng:
    293
    Tar det tre dager?

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med en svipptur til Durban istedenfor?
    De gangene jeg har vært i Joburg har lokale alltid sagt at det er mindre trygt utenfor Sandton (som forøvrig har direktetog til JNB) og ikke anbefalt å bevege seg utenfor den bydelen. Sandton i seg selv byr ikke på spesielt mye interessant.

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,685
    Bonuspoeng:
    293
    Vi lander på JNB fra WDH sen kveldstid og skal videre til NOS tidlig neste dag, tenkte å "utvide" fra en natt til 3 netter i JNB.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,291
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sikkert spise og drikke deg gjennom menyen i løpet av tre dager, bare vær obs på at begge er stengt søndag og mandag. Tastingmenyen på Est Est Alea vil nok være ganske lik alle dagene.

8. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville bodd i Sandton, dette er den rikeste og minst Afrika delen av byen og fungerer godt som base. Her finner man ulike alternativer for overnatting samt en mengde restauranter og barer og "high end shopping". Det er dog litt "sterilt" så ikke verdt mer enn en dag maks.

Et av mine favorittsteder er bydelen Melville. Her er det mulig å vandre rundt til fots (byen er vanligvis tilrettelagt for at man skal kjøre overalt) området har en litt mer avslappet "Grunerløkka" aktig vibe med kafeer, småbutikker og spise/drikkesteder.

Ellers er Rosebank et område man kan bevege seg litt rundt i og med en rekke butikker og spisesteder.

Et besøk på Apartheid museet er også anbefalt om man kan like sånt. Dersom man vil ut av byen er det f.eks mulig med dagstur til Pretoria (hovedstad) eller kjøre egen bil i løveparken utenfor Johannesburg (ikke åpne vinduet) :)

Eddie47 and RoadKing like this.
  9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,924
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde Rosebank som veldig hyggelig område. Pizza på Coalition Pizza etter å ha kjørt 600+ kilometer alene den dagen var fantastisk.

tobeornot999 liker dette
  10. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Fly til Cape Town :)

Del denne siden