20.000 miles, 7 netter, 6 flighter, 4 land, 3 kontinenter, 2 personer - og èn streik...

Tråd i 'Reisebrev' startet av ILS2, 23. nov 2016.

1. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    Fest setebeltet, folkens! Unge lovende har fyrt opp peisen med:
    - Et knippe CT-er
    - EuroBonus-poeng tilsvarende 1160 innenriksreiser i SAS Go
    - En liten halvmillion med Hilton-poeng

Formålet er jetlag, kjærlighet, barnefri og størst mulig karbonavtrykk.

Vi starter med en liten teaser til folket:

SAS Priority Boarding®
    TripReport1.JPG

Oppdateringer kommer ujevnt og plutselig...

ingie, Islending, mhsalv and 38 others like this.
  2. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Go for it!

tommy777 liker dette
  3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Feeeetttt! God tur

4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    Det var et sabla antall inneriksreiser....:eek: Dette blir spennende :):):)

5. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Topp stemning :) Dette blir knall!

6. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    God tur!
    Gleder meg til å følge med på oppdateringene.

Men.. 1160 inneriksreiser i GO? Blir ikke det 1160*5000 = 5.800.000?
    Ifølge et SAS blad jeg leste om bord (i fjor kanskje?), var rekorden rundt 4 millioner poeng på en EB konto.

Har du altså slått denne rekorden?

7. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Makes more sense :)

8. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende! Kos deg på tur. :)

9. Jeltzin

Jeltzin EBD, BA Sølv

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    ..og går turen 'innom' nordøst Asia så kan dere ga fra SAS Priority Boarding til Korean Style Boarding..:D

IMG_0163.JPG

Kristian, mariusbb, RoadKing and 4 others like this.
  10. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,887
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir nok en spennende tur å følge med på. God tur :)

11. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    Planleggingsfasen

Problemstilling:

Hvordan komme seg til Tokyo fra USA når man ideelt sett ønsker å brenne to CT-er av forskjellig kaliber - òg fly First Class med Lufthansa?

Av en eller annen grunn virker det som SAS & DNB-samarbeidet i Norge fungerer som et slags fluepapir for avdankede byråkrater med en forkjærlighet for liten skrift og uskrevne regler. Heldigvis finnes det områder i livet som paragrafrytterne aldri vil klare å kontrollere fullt ut, som f. eks. SAS IT.

SAS IT... Dette underfundige monsteret av utdaterte kildekoder, infiltrert av utallige McKinsey-konsulenter, dårlig språk, verdens mest hjelpeløse og skjulte chat-løsning («vennligst ring 05400»), feilmeldinger («vennligst slett cache») osv., men på en eller annen måte klarer de å holde seg flytende. Dette monsteret skulle da også vise seg å bli min redning.

Den første CT-en (SAS-flights), CPH-NRT-CPH, gikk fint. Søkte opp og bestilte en rundtur i SAS Business på sas.no. Da CT nummer 2 var opptjent 1. mars, hadde jeg egentlig slått meg til ro med tanken om at jeg måtte bruke vanlige EuroBonus-billetter på USA-Europa-USA, men sas.no ville det annerledes. Da jeg søkte opp en rundtur, fant jeg EWR-CPH-EWR i hhv. Business og Plus - med mulighet for å bruke CT - «jaja, takker ikke nei til det», tenkte jeg.

Siste hinder var da todelt:
    1. Endre Plus-segmentet på EWR-CPH-EWR til Business når tilgjengelighet åpnet seg, og samtidig
    2. Bytte CT-kuponger slik at Star Alliance-kupongen lå på Tokyo-rundturen. Vil jo ha mest mulig tid i First Class.
    Tilgjengelighet åpnet seg og jeg forsøkte å endre på nett for å holde meg under radaren (var jo i en paragrafrytterisk gråsone), men det gikk ikke. Måtte derfor ringe. Tallinn var i godt humør og endret Plus-segmentet til Business uten spørsmål, men de måtte ha «noen dager» på å nøste opp i endring av CT-kuponger. Etter to-tre døgn ringe de tilbake og Kristina kunne med glede informere meg om at kupongene var endret før hun med litt mer alvor poengterte at jeg:

«...somehow have been able to book a Companion Ticket trip starting in the US, which is against the rules. However, after consulting my manager, they have decided to honor the mistake, as long as I don´t make any further changes to that trip (EWR-CPH-EWR)».

Greit nok det.

Takk til Kristina og SAS IT.

Da gjenstod det egentlig bare å holde et øye med First Class-tilgjengeligheten til Lufthansa og sitte klar med avtrekkeren 14 dager før, men inntil da var dette reiseruten:

Tripreport2.gif

...til den nette sum av 200.000 EB-poeng + en liten tusenlapp i skatter for SAS Business all the way.

Hotell

Booket opprinnelig Hilton Tokyo for poeng (50.000 poeng per natt), men da Conrad Tokyo åpnet opp bonusnetter valgte jeg det - selv om det var dobbelt så dyrt (95.000 poeng per natt). Cash-prisen per natt lå på 4-5.000 NOK, så grei value for poengene. Vurderte cash+points, men ville da fått et ublidt møte med Tokyos hotellskatter, som ville drevet totalprisen opp til nesten 10.000 NOK + 35.000 poeng per natt, så droppet det.

Aussie74, miura, LineE and 11 others like this.
  12. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    *Gnir seg i henden av ren glede* Detta blir morro

13. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,314
    Bonuspoeng: