BGO-AMS-BKK-NBO-AMS-BGO «Bestill en tur for deg da!» sa hun da jeg fortalte at jeg hadde en CT som holdt på å gå ut … Siden jeg ikke har ønsker om å besøke Trumpistan de neste årene så måtte det bli østover eller sydover.. Forslaget fra fruen var Singapore eller Bangkok… Singapore var tilgjengelig med Saudi eller Vietnam, valget ble KLM til BKK og Kenya Airways på returen .. Så nå sitter jeg her da etter dagens første frokost i luxusloungen på BGO i 1D og venter på neste frokost .. Dagens første fugl, en B737-900, 24 år gammel
Mye rart de har i frokosten .. kaldt rundstykke, kald croissant, tørket frukt og osteflatbrød, varm kake og bananbrød ..kaffe og appelsinjuice.. Ja ja .. det var da noe
Plutselig i Amsterdam… 11 grader og småregn! Det frister ikke å reise inn til byen, selv om neste fly ikke går før klokken 17:30 .. Gikk til første lounge jeg kom over i Schengen, første beskjed var at jeg måtte gå gjennom til «utenriks» for det er der neste fly går fra .. , men jeg må jo slå i hjel litt tid og få i meg litt frokost .. frokostbobler .. ja ja klokken er vel over 12 i Bangkok og det er viktig med tilvenning og akklimatisering..
KLM sin lounge non-Schengen er jo betydelig bedre enn den i Schengen så det valget var iallfall rett God tur!
Ved en liten incurie kom det «litt» bobler oppi appelsinjuicen .., eller var det omvendt.. … ellers nærmer det seg avgang til utenriksterminalen ..
De er jo litt underlige her i Nederland og så snakker de så rart! Det er jo en guds lykke at de fleste er god i engelsk, ellers hadde de vel blitt helt isolert. Da jeg var ansatt i et selskap med hovedkontor i IJmuiden litt nord for Amsterdam kom jeg så langt at jeg klarte å lese morgenavisenene, men aldri i livet om jeg klarte å forstå eller snakke denne dialekten. Men du verden .. de er da et hyggelig forkeferd. De har både godt øl og flotte strender ut mot sjøen .. f.eks Wijk aan Zee hvor jeg ofte bodde.
Ny lounge og nye muligheter, her ser vi i alle fall ut .. Store fugler i alle farger, mest blå da .. På vei inn her har de jo utstilt alle de husene jeg drakk opp og kastet da vi flyttet i leilighet, jeg hadde dessverre ikke store nok vegger Men… de har det som @kjeeli og @holmen ikke fikk i Moldova og dette er dagens første. Blir sur i magen og tissetrengt av all den appelsinjuicen de hadde i den andre Loungen ..
Hva er en heldagsjobb eller full stilling? Som pensjonist er jeg jo opptatt med å være det hele tiden og iblant er det ganske travelt … Den gangen jeg var i jobb hadde jeg tid til mye annet enn bare det som var relatert til selve jobben …i beste fall var det vel bare en deltidsjobb??? Kongen for eksempel er konge hele tiden, men han har tid til en kongepjolter innimellom.. Han her har jeg gått forbi mange ganger opp gjennom årene og han må vel sies å ha en fulltidsjobb(!!!), aldri har jeg sett at han har pause. Han jobber gjevnt og trutt med å tegne og hviske ut tiden på innsiden av klokken … og det må da være det nærmeste vi kommer en fulltidsjobb!!
Enig i at de snakker litt rart i vest, spesielt den veldig harde uttalen av bokstaven g. Ting er mye bedre på sør-øst siden av landet. Er selvfølgelig ikke inhabil i det hele tatt... Egotripp er gøy å lese om, ønsker deg en god tur!
Flygningen fra AMS til BKK var fin og jeg fikk både champagne, GT, rødvin og cognac … og mat .., Ikke mye eksepsjonelt, men damen på min side var både forekommende og smilende. Det er et stykke opp til gjestfriheten jeg har opplevd hos Air France, dette er ikke noe nytt slik har jag alltid opplevd i mine år som flygende. Flyet var 16 år gammelt og det så egentlig slik ut inni også. Jeg vet jo at KLM får nye fly etter hvert, men de gangene jeg har reist langt med KLM har jeg vært skuffet over vedlikeholdet og slitasjen på alt inne i flyene. Setet var godt nedsittet og litt hardt å ligge i, men jeg tror jeg sov i 5-6 timer til sammen. For-forett, litt lax og GT … og så var det forrett, lax og asparges og rødvin Hovedretten var noe asiatisk tasting meny. Litt sterkt egentlig, men det var godt Dessert .. og cognac Frokosten ble servert 1 1/2 time før landing… varm egg og spinat