«Forbedring» av bonusprogrammer

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Flyrlavt, 14. mai 2023.

1. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Leser stadig om bonusprogrammer hvor fordelene blir færre, kan vi forvente at trenden snur eller er dette den nye normalen? Blir jo vanskelig å være lojal til de forskjellige programmene etterhvert som de fjerner fordelene.

2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forventer meg at dette blir normalen, og at det er derfor jeg ikke lenger anbefaler folk å gå for LTG lengre med mindre det er jobben som sørger for at de havner der. Men jeg vil si at det har vært en ekte forbedring av poengene i det sisste da en betaler det samme i poeng for en business class som før pandemien og nå er det å fly blitt mye dyrere, så poengene har økt kraftig i verdi i det sisste.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker fordelsprogrammene fortsetter å bli tynnet ut.
    Forretningsreisende er i større grad tvunget til å ta billigste alternativ, incentiver for individet får dermed mindre å si.
    Feriereisende vil alltid se på pris.
    Når pris teller, er det konkurranse og man har ikke marginer til frills.

Eddie47 liker dette
  4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,326
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være at det går i retningen at det blir vanskeligere å oppnå/beholde toppstatus men at perks består eller blir enda bedre?

Oppfatningen er jo at SAS går i motsatt retning men under møte på den tidligere omtalte solkysten så påsto de at tallet på «premiumkunder» var konstant.

Jeg tror(håper) at selskapene isf å gi opp heller strekker seg litt lengre for å hente inn kundene som betaler 1980 priser for flybilletter

5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan være at enkelte selskap går i den retningen der så det er det sterkeste argumentet for LTG, for du får fordelene som *A gullmedlem når du flyr ett annet selskap der *AG status er svært vanskelig å oppnå, og da kan du sørfe på gullet der. Så det er derfor jeg kjører i mål med min plan, men hadde det ikke vært for det, så hadde jeg kun brydd meg om poeng og Priority Pass kort, eller loungekey.

Last edited: 15. mai 2023
    Wiolenze liker dette
  6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Har holdt på med dette i en del år nå, dette går opp og ned. En periode kommer det nye perks som 2 for 1, diamant kort introduseres, fp4 via Mastercard etc. En annen periode får ikke diamant gratis bagasje på billigste billetter eller loungen tas bort. Helt standard at det går opp og ned, alt etter markedet/selskapet/antall kunder/konkurranse etc.

melkoo, Adrian E, Flyrlavt and 7 others like this.
  7. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,335
    Bonuspoeng:
    113
    Føyer meg inn i rekken bak @Darkcho . Dette koker til slutt ned til styrkeforholdet mellom konsument og produsent, etterspørsel vs tilgang.

Del denne siden